Biznesingiz uchun jarangli, qisqa, sohaga mos va patentdan o‘tadigan nom izlayapsizmi?

Biznesingiz uchun jarangli, qisqa, sohaga mos va patentdan o‘tadigan nom izlayapsizmi?

Biznesingiz uchun jarangli, qisqa, sohaga mos va patentdan o‘tadigan nom izlayapsizmi?

Neyming nima?

Neyming - kompaniya yoki mahsulot va xizmatlar uchun nom ishlab chiqish jarayoni.

Brend uchun sohaga mos, jarangli va esda qolarli nom ishlab chiqish hamda uni patentlash — bu kuchli brend qurish yo‘lidagi birinchi qadam.

Kuchli nom topish tasodif emas, balki strategik va ijodiy yondashuv hamda yuridik ekspertiza talab qiladigan murakkab jarayon

Behzod Esonov

Mountain agentligi rahbari,
brending bo‘yicha ekspert.

Kuchli nom topish tasodif emas, balki strategik va ijodiy yondashuv hamda yuridik ekspertiza talab qiladigan murakkab jarayon

Behzod Esonov

Mountain agentligi rahbari,
brending bo‘yicha ekspert.

Kuchli nom topish tasodif emas, balki strategik va ijodiy yondashuv hamda yuridik ekspertiza talab qiladigan murakkab jarayon

Behzod Esonov

Mountain agentligi rahbari,
brending bo‘yicha ekspert.

Brend nomi nega muhim?

Brend nomi nega muhim?

Potensial mijozlar aynan nomingiz orqali brendingiz haqida birinchi taassurotni oladi va unga qiziqish bildiradi.

To‘g‘ri ishlab chiqilgan nom brend falsafasi va xarakterini aks ettiradi, kerakli assotsiatsiyalarni yaratadi, xaridorlarni jalb qiladi va ular bilan hissiy aloqa o‘rnatadi.

Brendning reputatsiyasi ham nom ustida qurib boriladi. Kompaniya yoki mahsulot nomiga arzimas narsadek qarash brend qurish yo‘lidagi katta xatolardan biri. 

Potensial mijozlar aynan nomingiz orqali brendingiz haqida birinchi taassurotni oladi va unga qiziqish bildiradi.

To‘g‘ri ishlab chiqilgan nom brend falsafasi va xarakterini aks ettiradi, kerakli assotsiatsiyalarni yaratadi, xaridorlarni jalb qiladi va ular bilan hissiy aloqa o‘rnatadi.

Brendning reputatsiyasi ham nom ustida qurib boriladi. Kompaniya yoki mahsulot nomiga arzimas narsadek qarash brend qurish yo‘lidagi katta xatolardan biri. 

77%

Iste’molchilar mahsulotni
aynan brend nomi tufayli
xarid qilishadi

77%

Iste’molchilar mahsulotni
aynan brend nomi tufayli
xarid qilishadi

77%

Iste’molchilar mahsulotni
aynan brend nomi tufayli
xarid qilishadi

Neyming kimga kerak?

Neyming kimga kerak?

Neyming kimga kerak?

01

Rebrendingga muhtoj korxonalarga

Rebrending — bu brend imijini yangilash, biznesni o‘stirish va keyingi bosqichga chiqish degani. Rebrending qachon kerak bo‘ladi? 

  • Brend nomi patentdan o‘tmasligi aniqlandi. 

  • Sotuv, bozor ulushi yoki mijozlar qoniqishi pasaymoqda. 

  • Hozirgi brend nomi korxona missiyasi, xarakteri va auditoriyaga mos emas. 

  • Xalqaro bozorlarga chiqish rejalashtirilmoqda. 

  • Brend qurish va marketingga katta investitsiya kiritilish arafasida.

02

Yangi boshlanayotgan bizneslarga

Yangi biznes uchun mijozlarda ijobiy taassurot qoldirish va raqobatchilar orasida ajralib turish muhim. Yaxshi nom brend haqida kerakli assotsiatsiyalarni yaratish, xaridorlarni jalb qilish va mahsulot xaridorgirligini oshirishga yordam beradi.

03

Mahsulotlarga

Yaxshi ishlab chiqilgan nom samarali reklamaning asosi bo‘lib, u reklama xarajatlarini qisqartirishi va mahsulotingiz liderga aylanishida yordam berishi mumkin.

Mijozlarimiz fikrlari:

Mijozlarimiz fikrlari:

Hasan Mamasaidov

Mfaktor, Dekos

Hasan Mamasaidov

Mfaktor, Dekos

Hasan Mamasaidov

Mfaktor, Dekos

Hasan Mamasaidov

Mfaktor, Dekos

Alisher Isaev

Sales Doctor, Milliard

Alisher Isaev

Sales Doctor, Milliard

Alisher Isaev

Sales Doctor, Milliard

Alisher Isaev

Sales Doctor, Milliard

Husan Mamasaidov

Mfaktor, Deli

Husan Mamasaidov

Mfaktor, Deli

Husan Mamasaidov

Mfaktor, Deli

Husan Mamasaidov

Mfaktor, Deli

Ibrohim Gulyamov

PCG

Ibrohim Gulyamov

PCG

Ibrohim Gulyamov

PCG

Ibrohim Gulyamov

PCG

Bobur Musaboyev

Insan, Kengash

Bobur Musaboyev

Insan, Kengash

Bobur Musaboyev

Insan, Kengash

Bobur Musaboyev

Insan, Kengash

Abdulaziz Muhammad

Marketolog

Abdulaziz Muhammad

Marketolog

Abdulaziz Muhammad

Marketolog

Abdulaziz Muhammad

Marketolog

Muhammadsodiq Muhammadiyev

Neos

Muhammadsodiq Muhammadiyev

Neos

Muhammadsodiq Muhammadiyev

Neos

Muhammadsodiq Muhammadiyev

Neos

Baxtiyor Axmedov

Deracos

Baxtiyor Axmedov

Deracos

Baxtiyor Axmedov

Deracos

Baxtiyor Axmedov

Deracos

Qilgan loyihalarimizdan namunalar

Qilgan loyihalarimizdan namunalar

Qilgan loyihalarimizdan namunalar

Mijoz

Abdulaziz Akbarxo’jayev, Udda brendi asoschisi

Faoliyati

Qurilish materiallari ishlab chiqarish

Ko’rsatilgan xizmat

Neyming, logotip va qadoq dizayni

Muammo

Muammo

Bizga qurilish materiallari ishlab chiqarish sohasida ishlab kelayotgan “Post Modern” kompaniyasi murojaat qildi.

Biznes egasi bilan suhbatda brend nomi patentdan o'tmasligi va brend dizaynidagi kamchiliklar aniqlandi.

Rebrending qilish eng maqbul yechim deb topildi.

Yechim

Yechim

Rebrending jarayonini brendingning asosi bo‘lgan nom ishlab chiqishdan boshladik.

Nom ishlab chiqish jarayonining analiz bosqichida mijozning bozorda boshqalar uddalay olmayotgan vazifalarni uddalayotganini aniqladik va mijozga aynan shu g'oyani bildiruvchi qisqa va jarangli — UDDA nomini taqdim qildik. Nom patentlandi. Nom asosida logotip va qadoq dizaynlari ham yangilandi.

Natija

Natija

Mijoz biznesi rebrendingdan so’ng  10 barobarga o‘sganini xabar qildi.

Qilgan loyihalarimizdan namunalar

Mijoz

Abdulaziz Akbarxo’jayev, Udda brendi asoschisi

Faoliyati

Qurilish materiallari ishlab chiqarish

Ko’rsatilgan xizmat

Neyming, logotip va qadoq dizayni

Muammo

Bizga qurilish materiallari ishlab chiqarish sohasida ishlab kelayotgan “Post Modern” kompaniyasi murojaat qildi.

Biznes egasi bilan suhbatda brend nomi patentdan o'tmasligi va brend dizaynidagi kamchiliklar aniqlandi.

Rebrending qilish eng maqbul yechim deb topildi.

Yechim

Rebrending jarayonini brendingning asosi bo‘lgan nom ishlab chiqishdan boshladik.

Nom ishlab chiqish jarayonining analiz bosqichida mijozning bozorda boshqalar uddalay olmayotgan vazifalarni uddalayotganini aniqladik va mijozga aynan shu g'oyani bildiruvchi qisqa va jarangli — UDDA nomini taqdim qildik. Nom patentlandi. Nom asosida logotip va qadoq dizaynlari ham yangilandi.

Natija

Mijoz biznesi rebrendingdan so’ng  10 barobarga o‘sganini xabar qildi.

Neymingni aynan bizga ishonib
topshirishingiz uchun 4 sabab

Neymingni aynan bizga ishonib topshirishingiz uchun 4 sabab

Neymingni aynan bizga ishonib topshirishingiz uchun 4 sabab

To‘liq yechim

To‘liq yechim

Biz nafaqat nom topib beramiz, balki brend strategiya ishlab chiqish, aydentikani yaratish va patentlashda yordam beramiz. 

Sifat nazorati

Sifat nazorati

Har bir loyiha art direktor, loyiha menedjeri va rasmiy patent vakili tekshiruvidan o‘tadi. 

Tajriba

Tajriba

Nom yaratish va uni patentlashda uzoq yillik tajribaga egamiz. Patentlash jarayonlarini nozik jihatlarigacha tushunamiz. 

Kafolat

Kafolat

Taqdim qilingan nom patentdan o‘tmasa, pulingizni qaytarib beramiz.

*Agar patentlash xizmatini bizni agentligimiz orqali 15 ish kunida amalga oshirgan bo’lsangiz

Brend nomining
6 asosiy mezoni*

Brend nomining
6 asosiy mezoni*

Brend nomining
6 asosiy mezoni*

Biznesga mos

Biznesga mos

Biznesga mos

Brend missiyasi, qadriyatlari va xarakterini ifodalab turadi. Kompaniya va mahsulot haqida boshlang'ich tushuncha beradi.

Analiz

Analiz

Analiz

Mijozlarni ifodalaydi va ularga osonlikcha tushunarli boladi.

Qisqa va jarangli

Qisqa va jarangli

Qisqa va jarangli

O'qishga, eslab qolishga va talaffuz qilishga oson boladi. Quloqqa yogimli va sodda tovushlar birikmasidan iborat boladi.

Unikal

Unikal

Unikal

Raqobatchilardan ajralib turishiga yordam beradi. Brendning tanilishiga sezilarli ta'sir korsatadi.

Hissiy

Hissiy

Hissiy

Brend beradigan hissiyotlarni yetkaza oladi.

Yuridik himoya

Yuridik himoya

Yuridik himoya

Bunday nomni patentlab, huquaiy himoya qilish imkoniyati boladi va bu eng muhimi

*bularning barchasi bitta nomda to‘plangan bo’lishi shart emas. Bir nechtasi jamlanishi ham yetarli bo‘ladi

Brend nomining
6 asosiy mezoni*

Biznesga mos

Brend missiyasi, qadriyatlari va xarakterini ifodalab turadi. Kompaniya va mahsulot haqida boshlang'ich tushuncha beradi.

Analiz

Mijozlarni ifodalaydi va ularga osonlikcha tushunarli boladi.

Qisqa va jarangli

O'qishga, eslab qolishga va talaffuz qilishga oson boladi. Quloqqa yogimli va sodda tovushlar birikmasidan iborat boladi.

Unikal

Raqobatchilardan ajralib turishiga yordam beradi. Brendning tanilishiga sezilarli ta'sir korsatadi.

Hissiy

Brend beradigan hissiyotlarni yetkaza oladi.

Yuridik himoya

Bunday nomni patentlab, huquaiy himoya qilish imkoniyati boladi va bu eng muhimi

*bularning barchasi bitta nomda to‘plangan bo’lishi shart emas. Bir nechtasi jamlanishi ham yetarli bo‘ladi

Kuchli nom
ishlab chiqishning
7 bosqichi:

01

01

Brief

Brief

Brief

Mijoz bilan uning xohishlari va kutuvlari haqida suhbatlashamiz. Kompaniya, mahsulot, brend pozitsiyasi, ustunliklari va kompaniyaning uzoq muddatli maqsadlarini o‘rganamiz.

02

02

Analiz

Analiz

Analiz

Har bir kuchli nom kuchli g‘oyadan boshlanadi. Kuchli g‘oyalar esa maqsadli auditoriya, soha va raqobatchilarni o'rganib, tahlil qilganimizdan so‘ng yaratiladi.

03

03

Generatsiya

Generatsiya

Generatsiya

Nom topish jarayoni. Kompaniya segmentiga mos nomlar ro‘yxati shakllantiriladi.

04

04

Sifat nazorati

Sifat nazorati

Sifat nazorati

Topilgan nomlarni patentlasa bo‘ladimi, yo‘qmi sinchiklab tekshiriladi. Bu bosqichda ko‘plab nomlar elakdan o‘tmay qolib ketadi.

05

05

Taqdimot

Taqdimot

Taqdimot

Sifat nazoratidan o‘tgan eng yaxshi nomlarni mijozga taqdim etamiz. Shunchaki nomlar ro‘yxatini emas, nomni ma’nolari va boshqa muhim mezonlarni ko’rsatib o’tamiz.

06

06

Audit

Audit

Audit

Mijoz tanlagan nom rasmiy patent vakili tekshiruviga beriladi. Biz taqdim qilgan barcha nomlarni patent bazalardan sifat nazoratida chuqur tekshiramiz. Shunday bo’lsada ko’ngil hotirjam bo’lishi va nomni patentdan o’tishi muhim bo’lgani uchun rasmiy patent vakiliga ham tekshirtiramiz. 

07

07

Loyiha hisoboti

Loyiha hisoboti

Loyiha hisoboti

Patentlash masalasi puxta ko‘rib chiqilgach, nomni patentga topshiramiz va mijozga loyiha hisobotini taqdim qilamiz.

Kuchli nom
ishlab chiqishning
7 bosqichi:

01

Brief

Mijoz bilan uning xohishlari va kutuvlari haqida suhbatlashamiz. Kompaniya, mahsulot, brend pozitsiyasi, ustunliklari va kompaniyaning uzoq muddatli maqsadlarini o‘rganamiz.

02

Analiz

Har bir kuchli nom kuchli g‘oyadan boshlanadi. Kuchli g‘oyalar esa maqsadli auditoriya, soha va raqobatchilarni o'rganib, tahlil qilganimizdan so‘ng yaratiladi.

03

Generatsiya

Nom topish jarayoni. Kompaniya segmentiga mos nomlar ro‘yxati shakllantiriladi.

04

Sifat nazorati

Topilgan nomlarni patentlasa bo‘ladimi, yo‘qmi sinchiklab tekshiriladi. Bu bosqichda ko‘plab nomlar elakdan o‘tmay qolib ketadi.

05

Taqdimot

Sifat nazoratidan o‘tgan eng yaxshi nomlarni mijozga taqdim etamiz. Shunchaki nomlar ro‘yxatini emas, nomni ma’nolari va boshqa muhim mezonlarni ko’rsatib o’tamiz.

06

Audit

Mijoz tanlagan nom rasmiy patent vakili tekshiruviga beriladi. Biz taqdim qilgan barcha nomlarni patent bazalardan sifat nazoratida chuqur tekshiramiz. Shunday bo’lsada ko’ngil hotirjam bo’lishi va nomni patentdan o’tishi muhim bo’lgani uchun rasmiy patent vakiliga ham tekshirtiramiz. 

07

Loyiha hisoboti

Patentlash masalasi puxta ko‘rib chiqilgach, nomni patentga topshiramiz va mijozga loyiha hisobotini taqdim qilamiz.

Ko'p so'raladigan savollar

Ko'p so'raladigan savollar

Nomni patentlash shartmi?

Patentsiz nom fundamentsiz binoga o‘xshaydi — istalgan paytda qulab tushishi mumkin. Patentlanmagan nom huquqiy jihatdan sizniki hisoblanmaydi. Brendingiz nomi qanchalik chiroyli va jarangdor bo‘lmasin — uni istalgan odam, istalgan paytda patentlab, o‘ziniki qilib olishi mumkin.

Nomni patentlash sizga qanday vakolatlarni beradi?

- Brendingizga qonuniy egalik qilish huquqini qo‘lga kiritasiz. - Brendingiz raqobatchilar tomonidan ko‘chirilishi va foydalanishidan qonunan himoyalanasiz. Bu orqali brendingiz imiji va obro‘sini himoya qilgan bo‘lasiz. - Franshizalar biznesini yo'lga qo'ya olasiz. Shunga qaramasdan, O‘zbekistonda ko‘p bizneslar brend nomini patentlamasdan ishlashadi. Hattoki ko‘pchilik tadbirkorlar nomni patentlash kerakligini bilishmaydi ham, bilsa-da, aksar nomlar na O‘zbekistonda, na dunyo miqyosida patentdan o‘tadigan nomlar emas. Sizning brendingiz nomi patentlanganmi?

Qanday nomlarni patentlab bo’lmaydi?

1. Mahsulot sifatini bildiruvchi nomlarni - Arzon, tabiiy, mazali, halol va hokazo. 2. Joy nomlarini - Osiyo, Toshkent, Ko’kcha kabi. 3. Faoliyat turini bildiruvchi nomlarni - Dorixona, supermarket, restoran, tekstil va hokazo. 4. Diniy so’zlarni - Jannat, azon, taqvo kabilar. 5. Familiyalar - Esonov, Mamasaidov, Gulyamov va hokazo. 6. Raqamlar - 777, 365, 24/7. 7. Patentdan o’tmaydigan yoki patentlangan nomlarga qo’shimchalar qo’shish orqali yasalgan nomlarni: - Uchtepa Lavash, Andijon muzqaymog’i, Olot somsa va boshqalar

Nom ishlab chiqish narxi nimaga qarab belgilanadi?

Nom narxiga bir nechta omillar ta'sir qiladi 1. Nomning qisqaligi. Nom qanchalik qisqa bo’lsa, narx shunchalik baland bo'ladi. 2. Ko'p yo'nalishlilik. Qanchalik ko’p yo’nalishlar(savdo, ishlab chiqarish, qurilish va boshqalar)da patentdan o’tadigan nom kerak bo’lsa, narx shunchalik oshib boradi. 3. Globallik. Nom geografiyasining qo‘llanish doirasi kengaygani sari nom unikalligiga qo‘yiladigan talablar ham oshib boradi. O'z navbatida narxlar ham. 4. Tezlik. Narxga ta'sir qiladigan omillardan so'ngisi — vaqt. Nom qanchalik tez fursatda kerak bo’lsa, tabiiyki narxi ham balandroq bo'ladi.

Nom topish qancha vaqt oladi?

Odatda nom ishlab chiqish 20 ish kunidan 26 ish kunigacha vaqt oladi. Taqdim qilingan nomlar mijozga manzur kelmasa, tarifga ko'ra qo'shimcha variantlar taqdim etiladi. Bunday holatda taqdim qilingan nomlar manzur kelmagani sabablari aniq bayon qilinishi kerak.

Butun dunyoda yo'q nom yaratib beriladimi?

Butun dunyoda mavjud bo'lmagan nom ishlab chiqish juda murakkab vazifa. Hattoki katta brendlar ham butun dunyoda patentdan o’tadigan nomga ega emas. Masalan, fast-fud tarmog'i Evos AQSh va Buyuk Britaniyada Evos nomi ostida faoliyat yurita olmaydi, chunki bu nom u ikki davlatda allaqachon boshqalar tomonidan patentlangan. Aslida butun dunyoda yo'q nom bo’lishi shart ham emas. Muhimi, mijoz biznes qilishni xohlayotgan davlatlarda patentdan o'tadigan nom bo'lishi kifoya. Biz esa bunday nomlarni ishlab chiqib bera olamiz. Lekin bunday turdagi nomlarning narxi odatiy nomlardan qimmatroq bo’ladi.

Qachon neyming buyurtma qilish kerak?

Nom ishlab chiqishga 1 oydan 2 oygacha, patentlashga 1 oydan 7 oygacha vaqt ketadi. Shu sababli, neymingga biznes boshlashdan kamida 2-3 oy oldin buyurtma berganingiz ma'qul. Shuningdek, nom ishlab chiqish imkon qadar firma stili va brendning boshqa elementlarini ishlab chiqishdan oldin amalga oshirilgani maqsadga muvofiq. Shunda nomni umumiy brend strategiyasiga integratsiya qilish hamda uni brend vizual aydentikasining boshqa elementlarini yaratishda e’tiborga olish imkonini beradi.

Nomni patentlash shartmi?

Patentsiz nom fundamentsiz binoga o‘xshaydi — istalgan paytda qulab tushishi mumkin. Patentlanmagan nom huquqiy jihatdan sizniki hisoblanmaydi. Brendingiz nomi qanchalik chiroyli va jarangdor bo‘lmasin — uni istalgan odam, istalgan paytda patentlab, o‘ziniki qilib olishi mumkin.

Nomni patentlash sizga qanday vakolatlarni beradi?

- Brendingizga qonuniy egalik qilish huquqini qo‘lga kiritasiz. - Brendingiz raqobatchilar tomonidan ko‘chirilishi va foydalanishidan qonunan himoyalanasiz. Bu orqali brendingiz imiji va obro‘sini himoya qilgan bo‘lasiz. - Franshizalar biznesini yo'lga qo'ya olasiz. Shunga qaramasdan, O‘zbekistonda ko‘p bizneslar brend nomini patentlamasdan ishlashadi. Hattoki ko‘pchilik tadbirkorlar nomni patentlash kerakligini bilishmaydi ham, bilsa-da, aksar nomlar na O‘zbekistonda, na dunyo miqyosida patentdan o‘tadigan nomlar emas. Sizning brendingiz nomi patentlanganmi?

Qanday nomlarni patentlab bo’lmaydi?

1. Mahsulot sifatini bildiruvchi nomlarni - Arzon, tabiiy, mazali, halol va hokazo. 2. Joy nomlarini - Osiyo, Toshkent, Ko’kcha kabi. 3. Faoliyat turini bildiruvchi nomlarni - Dorixona, supermarket, restoran, tekstil va hokazo. 4. Diniy so’zlarni - Jannat, azon, taqvo kabilar. 5. Familiyalar - Esonov, Mamasaidov, Gulyamov va hokazo. 6. Raqamlar - 777, 365, 24/7. 7. Patentdan o’tmaydigan yoki patentlangan nomlarga qo’shimchalar qo’shish orqali yasalgan nomlarni: - Uchtepa Lavash, Andijon muzqaymog’i, Olot somsa va boshqalar

Nom ishlab chiqish narxi nimaga qarab belgilanadi?

Nom narxiga bir nechta omillar ta'sir qiladi 1. Nomning qisqaligi. Nom qanchalik qisqa bo’lsa, narx shunchalik baland bo'ladi. 2. Ko'p yo'nalishlilik. Qanchalik ko’p yo’nalishlar(savdo, ishlab chiqarish, qurilish va boshqalar)da patentdan o’tadigan nom kerak bo’lsa, narx shunchalik oshib boradi. 3. Globallik. Nom geografiyasining qo‘llanish doirasi kengaygani sari nom unikalligiga qo‘yiladigan talablar ham oshib boradi. O'z navbatida narxlar ham. 4. Tezlik. Narxga ta'sir qiladigan omillardan so'ngisi — vaqt. Nom qanchalik tez fursatda kerak bo’lsa, tabiiyki narxi ham balandroq bo'ladi.

Nom topish qancha vaqt oladi?

Odatda nom ishlab chiqish 20 ish kunidan 26 ish kunigacha vaqt oladi. Taqdim qilingan nomlar mijozga manzur kelmasa, tarifga ko'ra qo'shimcha variantlar taqdim etiladi. Bunday holatda taqdim qilingan nomlar manzur kelmagani sabablari aniq bayon qilinishi kerak.

Butun dunyoda yo'q nom yaratib beriladimi?

Butun dunyoda mavjud bo'lmagan nom ishlab chiqish juda murakkab vazifa. Hattoki katta brendlar ham butun dunyoda patentdan o’tadigan nomga ega emas. Masalan, fast-fud tarmog'i Evos AQSh va Buyuk Britaniyada Evos nomi ostida faoliyat yurita olmaydi, chunki bu nom u ikki davlatda allaqachon boshqalar tomonidan patentlangan. Aslida butun dunyoda yo'q nom bo’lishi shart ham emas. Muhimi, mijoz biznes qilishni xohlayotgan davlatlarda patentdan o'tadigan nom bo'lishi kifoya. Biz esa bunday nomlarni ishlab chiqib bera olamiz. Lekin bunday turdagi nomlarning narxi odatiy nomlardan qimmatroq bo’ladi.

Qachon neyming buyurtma qilish kerak?

Nom ishlab chiqishga 1 oydan 2 oygacha, patentlashga 1 oydan 7 oygacha vaqt ketadi. Shu sababli, neymingga biznes boshlashdan kamida 2-3 oy oldin buyurtma berganingiz ma'qul. Shuningdek, nom ishlab chiqish imkon qadar firma stili va brendning boshqa elementlarini ishlab chiqishdan oldin amalga oshirilgani maqsadga muvofiq. Shunda nomni umumiy brend strategiyasiga integratsiya qilish hamda uni brend vizual aydentikasining boshqa elementlarini yaratishda e’tiborga olish imkonini beradi.

Nomni patentlash shartmi?

Patentsiz nom fundamentsiz binoga o‘xshaydi — istalgan paytda qulab tushishi mumkin. Patentlanmagan nom huquqiy jihatdan sizniki hisoblanmaydi. Brendingiz nomi qanchalik chiroyli va jarangdor bo‘lmasin — uni istalgan odam, istalgan paytda patentlab, o‘ziniki qilib olishi mumkin.

Nomni patentlash sizga qanday vakolatlarni beradi?

- Brendingizga qonuniy egalik qilish huquqini qo‘lga kiritasiz. - Brendingiz raqobatchilar tomonidan ko‘chirilishi va foydalanishidan qonunan himoyalanasiz. Bu orqali brendingiz imiji va obro‘sini himoya qilgan bo‘lasiz. - Franshizalar biznesini yo'lga qo'ya olasiz. Shunga qaramasdan, O‘zbekistonda ko‘p bizneslar brend nomini patentlamasdan ishlashadi. Hattoki ko‘pchilik tadbirkorlar nomni patentlash kerakligini bilishmaydi ham, bilsa-da, aksar nomlar na O‘zbekistonda, na dunyo miqyosida patentdan o‘tadigan nomlar emas. Sizning brendingiz nomi patentlanganmi?

Qanday nomlarni patentlab bo’lmaydi?

1. Mahsulot sifatini bildiruvchi nomlarni - Arzon, tabiiy, mazali, halol va hokazo. 2. Joy nomlarini - Osiyo, Toshkent, Ko’kcha kabi. 3. Faoliyat turini bildiruvchi nomlarni - Dorixona, supermarket, restoran, tekstil va hokazo. 4. Diniy so’zlarni - Jannat, azon, taqvo kabilar. 5. Familiyalar - Esonov, Mamasaidov, Gulyamov va hokazo. 6. Raqamlar - 777, 365, 24/7. 7. Patentdan o’tmaydigan yoki patentlangan nomlarga qo’shimchalar qo’shish orqali yasalgan nomlarni: - Uchtepa Lavash, Andijon muzqaymog’i, Olot somsa va boshqalar

Nom ishlab chiqish narxi nimaga qarab belgilanadi?

Nom narxiga bir nechta omillar ta'sir qiladi 1. Nomning qisqaligi. Nom qanchalik qisqa bo’lsa, narx shunchalik baland bo'ladi. 2. Ko'p yo'nalishlilik. Qanchalik ko’p yo’nalishlar(savdo, ishlab chiqarish, qurilish va boshqalar)da patentdan o’tadigan nom kerak bo’lsa, narx shunchalik oshib boradi. 3. Globallik. Nom geografiyasining qo‘llanish doirasi kengaygani sari nom unikalligiga qo‘yiladigan talablar ham oshib boradi. O'z navbatida narxlar ham. 4. Tezlik. Narxga ta'sir qiladigan omillardan so'ngisi — vaqt. Nom qanchalik tez fursatda kerak bo’lsa, tabiiyki narxi ham balandroq bo'ladi.

Nom topish qancha vaqt oladi?

Odatda nom ishlab chiqish 20 ish kunidan 26 ish kunigacha vaqt oladi. Taqdim qilingan nomlar mijozga manzur kelmasa, tarifga ko'ra qo'shimcha variantlar taqdim etiladi. Bunday holatda taqdim qilingan nomlar manzur kelmagani sabablari aniq bayon qilinishi kerak.

Butun dunyoda yo'q nom yaratib beriladimi?

Butun dunyoda mavjud bo'lmagan nom ishlab chiqish juda murakkab vazifa. Hattoki katta brendlar ham butun dunyoda patentdan o’tadigan nomga ega emas. Masalan, fast-fud tarmog'i Evos AQSh va Buyuk Britaniyada Evos nomi ostida faoliyat yurita olmaydi, chunki bu nom u ikki davlatda allaqachon boshqalar tomonidan patentlangan. Aslida butun dunyoda yo'q nom bo’lishi shart ham emas. Muhimi, mijoz biznes qilishni xohlayotgan davlatlarda patentdan o'tadigan nom bo'lishi kifoya. Biz esa bunday nomlarni ishlab chiqib bera olamiz. Lekin bunday turdagi nomlarning narxi odatiy nomlardan qimmatroq bo’ladi.

Qachon neyming buyurtma qilish kerak?

Nom ishlab chiqishga 1 oydan 2 oygacha, patentlashga 1 oydan 7 oygacha vaqt ketadi. Shu sababli, neymingga biznes boshlashdan kamida 2-3 oy oldin buyurtma berganingiz ma'qul. Shuningdek, nom ishlab chiqish imkon qadar firma stili va brendning boshqa elementlarini ishlab chiqishdan oldin amalga oshirilgani maqsadga muvofiq. Shunda nomni umumiy brend strategiyasiga integratsiya qilish hamda uni brend vizual aydentikasining boshqa elementlarini yaratishda e’tiborga olish imkonini beradi.

Ko'p so'raladigan savollar

Nomni patentlash shartmi?

Patentsiz nom fundamentsiz binoga o‘xshaydi — istalgan paytda qulab tushishi mumkin. Patentlanmagan nom huquqiy jihatdan sizniki hisoblanmaydi. Brendingiz nomi qanchalik chiroyli va jarangdor bo‘lmasin — uni istalgan odam, istalgan paytda patentlab, o‘ziniki qilib olishi mumkin.

Nomni patentlash sizga qanday vakolatlarni beradi?

- Brendingizga qonuniy egalik qilish huquqini qo‘lga kiritasiz. - Brendingiz raqobatchilar tomonidan ko‘chirilishi va foydalanishidan qonunan himoyalanasiz. Bu orqali brendingiz imiji va obro‘sini himoya qilgan bo‘lasiz. - Franshizalar biznesini yo'lga qo'ya olasiz. Shunga qaramasdan, O‘zbekistonda ko‘p bizneslar brend nomini patentlamasdan ishlashadi. Hattoki ko‘pchilik tadbirkorlar nomni patentlash kerakligini bilishmaydi ham, bilsa-da, aksar nomlar na O‘zbekistonda, na dunyo miqyosida patentdan o‘tadigan nomlar emas. Sizning brendingiz nomi patentlanganmi?

Qanday nomlarni patentlab bo’lmaydi?

1. Mahsulot sifatini bildiruvchi nomlarni - Arzon, tabiiy, mazali, halol va hokazo. 2. Joy nomlarini - Osiyo, Toshkent, Ko’kcha kabi. 3. Faoliyat turini bildiruvchi nomlarni - Dorixona, supermarket, restoran, tekstil va hokazo. 4. Diniy so’zlarni - Jannat, azon, taqvo kabilar. 5. Familiyalar - Esonov, Mamasaidov, Gulyamov va hokazo. 6. Raqamlar - 777, 365, 24/7. 7. Patentdan o’tmaydigan yoki patentlangan nomlarga qo’shimchalar qo’shish orqali yasalgan nomlarni: - Uchtepa Lavash, Andijon muzqaymog’i, Olot somsa va boshqalar

Nom ishlab chiqish narxi nimaga qarab belgilanadi?

Nom narxiga bir nechta omillar ta'sir qiladi 1. Nomning qisqaligi. Nom qanchalik qisqa bo’lsa, narx shunchalik baland bo'ladi. 2. Ko'p yo'nalishlilik. Qanchalik ko’p yo’nalishlar(savdo, ishlab chiqarish, qurilish va boshqalar)da patentdan o’tadigan nom kerak bo’lsa, narx shunchalik oshib boradi. 3. Globallik. Nom geografiyasining qo‘llanish doirasi kengaygani sari nom unikalligiga qo‘yiladigan talablar ham oshib boradi. O'z navbatida narxlar ham. 4. Tezlik. Narxga ta'sir qiladigan omillardan so'ngisi — vaqt. Nom qanchalik tez fursatda kerak bo’lsa, tabiiyki narxi ham balandroq bo'ladi.

Nom topish qancha vaqt oladi?

Odatda nom ishlab chiqish 20 ish kunidan 26 ish kunigacha vaqt oladi. Taqdim qilingan nomlar mijozga manzur kelmasa, tarifga ko'ra qo'shimcha variantlar taqdim etiladi. Bunday holatda taqdim qilingan nomlar manzur kelmagani sabablari aniq bayon qilinishi kerak.

Butun dunyoda yo'q nom yaratib beriladimi?

Butun dunyoda mavjud bo'lmagan nom ishlab chiqish juda murakkab vazifa. Hattoki katta brendlar ham butun dunyoda patentdan o’tadigan nomga ega emas. Masalan, fast-fud tarmog'i Evos AQSh va Buyuk Britaniyada Evos nomi ostida faoliyat yurita olmaydi, chunki bu nom u ikki davlatda allaqachon boshqalar tomonidan patentlangan. Aslida butun dunyoda yo'q nom bo’lishi shart ham emas. Muhimi, mijoz biznes qilishni xohlayotgan davlatlarda patentdan o'tadigan nom bo'lishi kifoya. Biz esa bunday nomlarni ishlab chiqib bera olamiz. Lekin bunday turdagi nomlarning narxi odatiy nomlardan qimmatroq bo’ladi.

Qachon neyming buyurtma qilish kerak?

Nom ishlab chiqishga 1 oydan 2 oygacha, patentlashga 1 oydan 7 oygacha vaqt ketadi. Shu sababli, neymingga biznes boshlashdan kamida 2-3 oy oldin buyurtma berganingiz ma'qul. Shuningdek, nom ishlab chiqish imkon qadar firma stili va brendning boshqa elementlarini ishlab chiqishdan oldin amalga oshirilgani maqsadga muvofiq. Shunda nomni umumiy brend strategiyasiga integratsiya qilish hamda uni brend vizual aydentikasining boshqa elementlarini yaratishda e’tiborga olish imkonini beradi.

Bepul konsultatsiya istaysizmi?

Quyidagilarni to'ldiring — o'zimiz sizga aloqaga chiqamiz

Manzilimiz

Shota Rustaveli ko'chasi 150 uy. Vega Center, 3-qavat, 24-xona.

Ijtimoiy tarmoqlar

Ushbu sayt Timurid IT agentligi tomonidan yasaldi