Logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 ta belgi

Apple’ning birinchi logotipini ko‘rganmisiz? Unda olma daraxti tagida kitob o‘qiyotgan Isaak Nyuton tasvirlangan edi. G‘oyaviy jihatdan bu juda qiziqarli yechim bo‘lsa-da, bunday murakkab logotip amaliyotda ko‘plab muammolarga sabab bo‘ladi. Balki shungadir, Nyuton tasvirlangan ushbu logotip 1 yildan keyin yangilanadi.

Logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 ta belgi
05.08.2025

Yangilangan logotip ham juda yaxshi bo’lmaydi, ayniqsa hozirgi kunda. Yillar o’tib bir necha marta logotiplarini yangilashadi va oxiri bizni ko’zimiz odatlangan ko’rinishga keladi.

Apple’ga logotipni yangilab, shuncha xarajat qilish kerakmi?

Vaqt o‘tishi bilan dizayn trendlari o‘zgaradi. Ba’zida auditoriya, ba’zida brend pozitsiyasi yangilanadi. Shunday holatlarda brendiz haqida ilk tasavvur uyg’otadigan logotipiz ham yangilanishi kerak bo’ladi.

Ushbu maqolada logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 asosiy belgi haqida gaplashamiz.


1. Logotip plagiat bo‘lishi

Plagiat deb logotipingiz internetdan o’g’irlangani yoki ularga juda o’xshash bo’lgan holatga aytiladi. Bu esa – bu jiddiy muammo. Bu nafaqat ishonchni kamaytiradi, balki qonuniy muammolarga ham olib kelishi mumkin. 

Bunday muammoga uchrab ko’p mijozlarimiz murojaat qilishadi. Ulardan biri bir agentlikda logotip yasattirgan. O'sha logotip bilan bir yilcha muddat ishlagan. Mahsulot qadoq dizayni va veb-sayt qildirgan. 

Keyin, logotipni Turkiyaga chop etishga berganda, Turkiyadagi kompaniya: Bu Fransiyadagi bir brendning logotipi ekan, buni chiqarib bera olmaymiz, deyishgan. 

Mijozning shuncha qilgan investitsiyasi, mehnati va vaqti kuymoqda. Keyin esa bu mijoz logotipini yangilatish talabi bilan bizga murojaat qilishdi va biz unikal logotip tayyorlab berdik.

Logotip plagiat yoki yo’qligini yandex sayti orqali tekshirib olsangiz bo’ladi:

2. Logotipda soyalar va porlashlar mavjudligi

2000-yillarni boshidagi logotiplarda 3d effektlar, gradientlar va keraksiz soyalar bo’lardi. Bugungi kunda esa soddalik eng muhim omillardan biri.

Undan tashqari 3d effektli logotiplarni kichraytirilganda o‘qilmaydigan holatga keladi, bosmada muammolarga sabab bo’ladi, hajmli harflar chiqarganda ko’p o’tmay oqarib qoladi. 

Bir necha yil oldin Hasan aka Mamasaidovga tegishli Dekos brendini logotipini yangilab bergandik. 

Eski logotipda soyalar va ortiqcha detallar bor edi. Biz esa sodda va ishlatishda muammo bo’lmaydian logotip tayyorlab berdik.

3. Logotip moslashuvchan bo’lmasligi

Logotip – bu banner emas. Unda Apple kabi tarixni yoki biror g’oyani chizish shart emas. Minimal ko’rinish bilan ham brendni filosofiyasini yetkazish mumkin. 

BMW logotipida uchib ketayatgan samalyot parragini ko’rishimiz mumkin. Chunki BMW faoliyatini samalyot dvigatellari ishlab chiqarishdan boshlagan. Logotipdagi ko’k va oq rang brendni vatani bo’lgan Bavariya bayroqlaridan olingan. BMW logotipi ham yillar davomida yangilanib kelyapdi, lekin asl g’oyasini yoqotmagan.

4. Brend xarakteri yoki segmentiga mos emasligi

Birinchi taasurot qoldirish uchun sizda ikkinchi imkoniyat bo’lmaydi. Brendiz haqida ilk taasurotni berish uchun  logotipni o’rni katta. 

Mahsulotingiz premium klass bo’lsayu, lekin logotipiz buni ko’rsata olmasa, yoki brendizni xarakteri g’amxo’r bo’lsayu lekin dag’al shriftlar va shakllar ishlatilgan bo’lsa bunday logotipni yangilash vaqti keldi. 

Har bir shakl, shrift turi, rangni o’zini ma’nosi va ta’sir kuchi bor. Bularni barchasi brendizga mos bo’lishi kerak

Siz bilan logotipizni eskirgan yoki yoqligini bilish uchun 4 ta muhim belgilarni ko’rib chiqdik. Yuqoridagilardan birortasi sizda kuzatilyatgan bo’lsa demak, logotipizni yangilash vaqti kelibdi.

Logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 ta belgi

Apple’ning birinchi logotipini ko‘rganmisiz? Unda olma daraxti tagida kitob o‘qiyotgan Isaak Nyuton tasvirlangan edi. G‘oyaviy jihatdan bu juda qiziqarli yechim bo‘lsa-da, bunday murakkab logotip amaliyotda ko‘plab muammolarga sabab bo‘ladi. Balki shungadir, Nyuton tasvirlangan ushbu logotip 1 yildan keyin yangilanadi.

Logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 ta belgi
05.08.2025

Yangilangan logotip ham juda yaxshi bo’lmaydi, ayniqsa hozirgi kunda. Yillar o’tib bir necha marta logotiplarini yangilashadi va oxiri bizni ko’zimiz odatlangan ko’rinishga keladi.

Apple’ga logotipni yangilab, shuncha xarajat qilish kerakmi?

Vaqt o‘tishi bilan dizayn trendlari o‘zgaradi. Ba’zida auditoriya, ba’zida brend pozitsiyasi yangilanadi. Shunday holatlarda brendiz haqida ilk tasavvur uyg’otadigan logotipiz ham yangilanishi kerak bo’ladi.

Ushbu maqolada logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 asosiy belgi haqida gaplashamiz.


1. Logotip plagiat bo‘lishi

Plagiat deb logotipingiz internetdan o’g’irlangani yoki ularga juda o’xshash bo’lgan holatga aytiladi. Bu esa – bu jiddiy muammo. Bu nafaqat ishonchni kamaytiradi, balki qonuniy muammolarga ham olib kelishi mumkin. 

Bunday muammoga uchrab ko’p mijozlarimiz murojaat qilishadi. Ulardan biri bir agentlikda logotip yasattirgan. O'sha logotip bilan bir yilcha muddat ishlagan. Mahsulot qadoq dizayni va veb-sayt qildirgan. 

Keyin, logotipni Turkiyaga chop etishga berganda, Turkiyadagi kompaniya: Bu Fransiyadagi bir brendning logotipi ekan, buni chiqarib bera olmaymiz, deyishgan. 

Mijozning shuncha qilgan investitsiyasi, mehnati va vaqti kuymoqda. Keyin esa bu mijoz logotipini yangilatish talabi bilan bizga murojaat qilishdi va biz unikal logotip tayyorlab berdik.

Logotip plagiat yoki yo’qligini yandex sayti orqali tekshirib olsangiz bo’ladi:

2. Logotipda soyalar va porlashlar mavjudligi

2000-yillarni boshidagi logotiplarda 3d effektlar, gradientlar va keraksiz soyalar bo’lardi. Bugungi kunda esa soddalik eng muhim omillardan biri.

Undan tashqari 3d effektli logotiplarni kichraytirilganda o‘qilmaydigan holatga keladi, bosmada muammolarga sabab bo’ladi, hajmli harflar chiqarganda ko’p o’tmay oqarib qoladi. 

Bir necha yil oldin Hasan aka Mamasaidovga tegishli Dekos brendini logotipini yangilab bergandik. 

Eski logotipda soyalar va ortiqcha detallar bor edi. Biz esa sodda va ishlatishda muammo bo’lmaydian logotip tayyorlab berdik.

3. Logotip moslashuvchan bo’lmasligi

Logotip – bu banner emas. Unda Apple kabi tarixni yoki biror g’oyani chizish shart emas. Minimal ko’rinish bilan ham brendni filosofiyasini yetkazish mumkin. 

BMW logotipida uchib ketayatgan samalyot parragini ko’rishimiz mumkin. Chunki BMW faoliyatini samalyot dvigatellari ishlab chiqarishdan boshlagan. Logotipdagi ko’k va oq rang brendni vatani bo’lgan Bavariya bayroqlaridan olingan. BMW logotipi ham yillar davomida yangilanib kelyapdi, lekin asl g’oyasini yoqotmagan.

4. Brend xarakteri yoki segmentiga mos emasligi

Birinchi taasurot qoldirish uchun sizda ikkinchi imkoniyat bo’lmaydi. Brendiz haqida ilk taasurotni berish uchun  logotipni o’rni katta. 

Mahsulotingiz premium klass bo’lsayu, lekin logotipiz buni ko’rsata olmasa, yoki brendizni xarakteri g’amxo’r bo’lsayu lekin dag’al shriftlar va shakllar ishlatilgan bo’lsa bunday logotipni yangilash vaqti keldi. 

Har bir shakl, shrift turi, rangni o’zini ma’nosi va ta’sir kuchi bor. Bularni barchasi brendizga mos bo’lishi kerak

Siz bilan logotipizni eskirgan yoki yoqligini bilish uchun 4 ta muhim belgilarni ko’rib chiqdik. Yuqoridagilardan birortasi sizda kuzatilyatgan bo’lsa demak, logotipizni yangilash vaqti kelibdi.

Logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 ta belgi

Apple’ning birinchi logotipini ko‘rganmisiz? Unda olma daraxti tagida kitob o‘qiyotgan Isaak Nyuton tasvirlangan edi. G‘oyaviy jihatdan bu juda qiziqarli yechim bo‘lsa-da, bunday murakkab logotip amaliyotda ko‘plab muammolarga sabab bo‘ladi. Balki shungadir, Nyuton tasvirlangan ushbu logotip 1 yildan keyin yangilanadi.

Logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 ta belgi
05.08.2025

Yangilangan logotip ham juda yaxshi bo’lmaydi, ayniqsa hozirgi kunda. Yillar o’tib bir necha marta logotiplarini yangilashadi va oxiri bizni ko’zimiz odatlangan ko’rinishga keladi.

Apple’ga logotipni yangilab, shuncha xarajat qilish kerakmi?

Vaqt o‘tishi bilan dizayn trendlari o‘zgaradi. Ba’zida auditoriya, ba’zida brend pozitsiyasi yangilanadi. Shunday holatlarda brendiz haqida ilk tasavvur uyg’otadigan logotipiz ham yangilanishi kerak bo’ladi.

Ushbu maqolada logotipingiz eskirganini bildiruvchi 4 asosiy belgi haqida gaplashamiz.


1. Logotip plagiat bo‘lishi

Plagiat deb logotipingiz internetdan o’g’irlangani yoki ularga juda o’xshash bo’lgan holatga aytiladi. Bu esa – bu jiddiy muammo. Bu nafaqat ishonchni kamaytiradi, balki qonuniy muammolarga ham olib kelishi mumkin. 

Bunday muammoga uchrab ko’p mijozlarimiz murojaat qilishadi. Ulardan biri bir agentlikda logotip yasattirgan. O'sha logotip bilan bir yilcha muddat ishlagan. Mahsulot qadoq dizayni va veb-sayt qildirgan. 

Keyin, logotipni Turkiyaga chop etishga berganda, Turkiyadagi kompaniya: Bu Fransiyadagi bir brendning logotipi ekan, buni chiqarib bera olmaymiz, deyishgan. 

Mijozning shuncha qilgan investitsiyasi, mehnati va vaqti kuymoqda. Keyin esa bu mijoz logotipini yangilatish talabi bilan bizga murojaat qilishdi va biz unikal logotip tayyorlab berdik.

Logotip plagiat yoki yo’qligini yandex sayti orqali tekshirib olsangiz bo’ladi:

2. Logotipda soyalar va porlashlar mavjudligi

2000-yillarni boshidagi logotiplarda 3d effektlar, gradientlar va keraksiz soyalar bo’lardi. Bugungi kunda esa soddalik eng muhim omillardan biri.

Undan tashqari 3d effektli logotiplarni kichraytirilganda o‘qilmaydigan holatga keladi, bosmada muammolarga sabab bo’ladi, hajmli harflar chiqarganda ko’p o’tmay oqarib qoladi. 

Bir necha yil oldin Hasan aka Mamasaidovga tegishli Dekos brendini logotipini yangilab bergandik. 

Eski logotipda soyalar va ortiqcha detallar bor edi. Biz esa sodda va ishlatishda muammo bo’lmaydian logotip tayyorlab berdik.

3. Logotip moslashuvchan bo’lmasligi

Logotip – bu banner emas. Unda Apple kabi tarixni yoki biror g’oyani chizish shart emas. Minimal ko’rinish bilan ham brendni filosofiyasini yetkazish mumkin. 

BMW logotipida uchib ketayatgan samalyot parragini ko’rishimiz mumkin. Chunki BMW faoliyatini samalyot dvigatellari ishlab chiqarishdan boshlagan. Logotipdagi ko’k va oq rang brendni vatani bo’lgan Bavariya bayroqlaridan olingan. BMW logotipi ham yillar davomida yangilanib kelyapdi, lekin asl g’oyasini yoqotmagan.

4. Brend xarakteri yoki segmentiga mos emasligi

Birinchi taasurot qoldirish uchun sizda ikkinchi imkoniyat bo’lmaydi. Brendiz haqida ilk taasurotni berish uchun  logotipni o’rni katta. 

Mahsulotingiz premium klass bo’lsayu, lekin logotipiz buni ko’rsata olmasa, yoki brendizni xarakteri g’amxo’r bo’lsayu lekin dag’al shriftlar va shakllar ishlatilgan bo’lsa bunday logotipni yangilash vaqti keldi. 

Har bir shakl, shrift turi, rangni o’zini ma’nosi va ta’sir kuchi bor. Bularni barchasi brendizga mos bo’lishi kerak

Siz bilan logotipizni eskirgan yoki yoqligini bilish uchun 4 ta muhim belgilarni ko’rib chiqdik. Yuqoridagilardan birortasi sizda kuzatilyatgan bo’lsa demak, logotipizni yangilash vaqti kelibdi.

Bepul konsultatsiya istaysizmi?

Quyidagilarni to'ldiring — o'zimiz sizga aloqaga chiqamiz

Manzilimiz

Shota Rustaveli ko'chasi 150 uy. Vega Center, 3-qavat, 24-xona.

Ijtimoiy tarmoqlar

Ushbu sayt Timurid IT agentligi tomonidan yasaldi

Bepul konsultatsiya istaysizmi?

Quyidagilarni to'ldiring — o'zimiz sizga aloqaga chiqamiz

Manzilimiz

Shota Rustaveli ko'chasi 150 uy. Vega Center, 3-qavat, 24-xona.

Ijtimoiy tarmoqlar

Ushbu sayt Timurid IT agentligi tomonidan yasaldi

Bepul konsultatsiya istaysizmi?

Quyidagilarni to'ldiring — o'zimiz sizga aloqaga chiqamiz

Manzilimiz

Shota Rustaveli ko'chasi 150 uy. Vega Center, 3-qavat, 24-xona.

Ijtimoiy tarmoqlar

Ushbu sayt Timurid IT agentligi tomonidan yasaldi