Brend nomi — Million dollarlik aktivingiz
77% Iste’molchilar mahsulotni aynan brend nomi tufayli xarid qilishadi. Demak, brend nomi — bu shunchaki so‘z emas, balki biznesingizning eng muhim aktivlaridan biri.

Brend nomi — Million dollarlik aktivingiz
Muallif:
11.08.2025
Ushbu maqolada biz Apple nega nomi uchun $500 million to‘lagani, Toyota nima uchun Lexus brendini yaratgani va umuman olganda brend nomi biznesingiz kelajagi uchun qanchalik muhim ekanini ko‘rib chiqamiz.
Brend nomi nega muhim?
1) Brendga egallik qilish
Brendga egalik faqatgina brend nomini patentlash orqali ta’minlanadi. Agar nomingiz patentlanmagan bo‘lsa, istalgan tadbirkor undan foydalanishi yoki allaqachon boshqa korxona patentlagan bo’lsa, sizni faoliyatizni to’xtata oladi
Misol: Apple va The Beatles guruhi o‘rtasidagi sudlashuvlar.
1968-yilda The Beatles o‘zining Apple Corps kompaniyasini ochib, nomni patentlaydi.

1976-yilda Apple Computer (hozirgi Apple) tashkil topadi va nomi tufayli sudga tortiladi.
Oradan yillar o‘tib, 2007-yilda Apple, Apple Corps’ga tegishli barcha huquqlarni sotib olish uchun $500 million to‘laydi.
O‘zbekistonda ham misollar yetarli. Masalan, bugungi kunda yirik tarmoq bo‘lgan EVOS avval “Lavash centr” nomi bilan ishlagan, lekin nomni patentlash imkoni bo‘lmagani sabab rebrending qilgan. Agar bu qadam o‘z vaqtida tashlanmaganida, brendning hozirgi muvaffaqiyati xavf ostida qolishi mumkin edi.

Xulosa: Brend nomingizni imkon qadar tezroq patentlang — bu sizni kelajakdagi yirik xarajatlardan asraydi.
2) Qimmatroq sotish
Brend nomi mahsulotning bozor segmentini belgilashda muhim rol o‘ynaydi.
AQShda o‘tkazilgan mashhur tajriba:
Arzon narxdagi Payless poyabzal brendi soxta “luks” butik — Palessi ochadi.
Xuddi o‘sha poyabzallarni $200–$600 narxda sotishga muvaffaq bo‘lishadi.

Yirik brendlar ham bu strategiyani qo‘llaydi. Toyota, 1980-yillarda AQSh bozorida arzon avtomobil imiji bilan tanilgan. Premium segmentga kirish uchun Lexus brendini yaratadi va LS 400 modeli bilan katta muvaffaqiyatga erishadi.
Xulosa: Kuchli brend nomi mahsulotingiz narxini bir necha barobar oshirishga yordam beradi.
3) Raqobatchilardan ajralib turish
Brend nomi — bu mijozning siz haqingizdagi birinchi taassuroti. U sizni raqobatchilardan ajratib turadi.
Misol: Zara dastlab “Zorba” nomi bilan ochilgan. Yaqinda joylashgan bar bilan nom o‘xshashligi sabab, chalkashliklarni oldini olish uchun nomini “Zara”ga o‘zgartiradi. Bugungi kunda Zara butun dunyoda taniqli brend hisoblanadi.

O‘zbekistonda esa bir-biriga juda o‘xshash nomli dorixonalar, fastfudlar, kiyim-kechak do‘konlari juda ko‘p. Bu esa mijozlarning adashishiga olib keladi.
Xulosa qiladigan bo’lsak, potensial mijozlar aynan nomingiz orqali brendingiz haqida birinchi taassurotni oladi va unga qiziqish bildiradi.
To‘g‘ri ishlab chiqilgan nom brend falsafasi va xarakterini aks ettiradi, kerakli assotsiatsiyalarni yaratadi, xaridorlarni jalb qiladi va ular bilan hissiy aloqa o‘rnatadi.
Brendning reputatsiyasi ham nom ustida qurib boriladi. Kompaniya yoki mahsulot nomiga arzimas narsadek qarash brend qurish yo‘lidagi katta xatolardan biri.
Brend nomi — Million dollarlik aktivingiz
77% Iste’molchilar mahsulotni aynan brend nomi tufayli xarid qilishadi. Demak, brend nomi — bu shunchaki so‘z emas, balki biznesingizning eng muhim aktivlaridan biri.

Brend nomi — Million dollarlik aktivingiz
Muallif:
11.08.2025
Ushbu maqolada biz Apple nega nomi uchun $500 million to‘lagani, Toyota nima uchun Lexus brendini yaratgani va umuman olganda brend nomi biznesingiz kelajagi uchun qanchalik muhim ekanini ko‘rib chiqamiz.
Brend nomi nega muhim?
1) Brendga egallik qilish
Brendga egalik faqatgina brend nomini patentlash orqali ta’minlanadi. Agar nomingiz patentlanmagan bo‘lsa, istalgan tadbirkor undan foydalanishi yoki allaqachon boshqa korxona patentlagan bo’lsa, sizni faoliyatizni to’xtata oladi
Misol: Apple va The Beatles guruhi o‘rtasidagi sudlashuvlar.
1968-yilda The Beatles o‘zining Apple Corps kompaniyasini ochib, nomni patentlaydi.

1976-yilda Apple Computer (hozirgi Apple) tashkil topadi va nomi tufayli sudga tortiladi.
Oradan yillar o‘tib, 2007-yilda Apple, Apple Corps’ga tegishli barcha huquqlarni sotib olish uchun $500 million to‘laydi.
O‘zbekistonda ham misollar yetarli. Masalan, bugungi kunda yirik tarmoq bo‘lgan EVOS avval “Lavash centr” nomi bilan ishlagan, lekin nomni patentlash imkoni bo‘lmagani sabab rebrending qilgan. Agar bu qadam o‘z vaqtida tashlanmaganida, brendning hozirgi muvaffaqiyati xavf ostida qolishi mumkin edi.

Xulosa: Brend nomingizni imkon qadar tezroq patentlang — bu sizni kelajakdagi yirik xarajatlardan asraydi.
2) Qimmatroq sotish
Brend nomi mahsulotning bozor segmentini belgilashda muhim rol o‘ynaydi.
AQShda o‘tkazilgan mashhur tajriba:
Arzon narxdagi Payless poyabzal brendi soxta “luks” butik — Palessi ochadi.
Xuddi o‘sha poyabzallarni $200–$600 narxda sotishga muvaffaq bo‘lishadi.

Yirik brendlar ham bu strategiyani qo‘llaydi. Toyota, 1980-yillarda AQSh bozorida arzon avtomobil imiji bilan tanilgan. Premium segmentga kirish uchun Lexus brendini yaratadi va LS 400 modeli bilan katta muvaffaqiyatga erishadi.
Xulosa: Kuchli brend nomi mahsulotingiz narxini bir necha barobar oshirishga yordam beradi.
3) Raqobatchilardan ajralib turish
Brend nomi — bu mijozning siz haqingizdagi birinchi taassuroti. U sizni raqobatchilardan ajratib turadi.
Misol: Zara dastlab “Zorba” nomi bilan ochilgan. Yaqinda joylashgan bar bilan nom o‘xshashligi sabab, chalkashliklarni oldini olish uchun nomini “Zara”ga o‘zgartiradi. Bugungi kunda Zara butun dunyoda taniqli brend hisoblanadi.

O‘zbekistonda esa bir-biriga juda o‘xshash nomli dorixonalar, fastfudlar, kiyim-kechak do‘konlari juda ko‘p. Bu esa mijozlarning adashishiga olib keladi.
Xulosa qiladigan bo’lsak, potensial mijozlar aynan nomingiz orqali brendingiz haqida birinchi taassurotni oladi va unga qiziqish bildiradi.
To‘g‘ri ishlab chiqilgan nom brend falsafasi va xarakterini aks ettiradi, kerakli assotsiatsiyalarni yaratadi, xaridorlarni jalb qiladi va ular bilan hissiy aloqa o‘rnatadi.
Brendning reputatsiyasi ham nom ustida qurib boriladi. Kompaniya yoki mahsulot nomiga arzimas narsadek qarash brend qurish yo‘lidagi katta xatolardan biri.
Brend nomi — Million dollarlik aktivingiz
77% Iste’molchilar mahsulotni aynan brend nomi tufayli xarid qilishadi. Demak, brend nomi — bu shunchaki so‘z emas, balki biznesingizning eng muhim aktivlaridan biri.

Brend nomi — Million dollarlik aktivingiz
Muallif:
11.08.2025
Ushbu maqolada biz Apple nega nomi uchun $500 million to‘lagani, Toyota nima uchun Lexus brendini yaratgani va umuman olganda brend nomi biznesingiz kelajagi uchun qanchalik muhim ekanini ko‘rib chiqamiz.
Brend nomi nega muhim?
1) Brendga egallik qilish
Brendga egalik faqatgina brend nomini patentlash orqali ta’minlanadi. Agar nomingiz patentlanmagan bo‘lsa, istalgan tadbirkor undan foydalanishi yoki allaqachon boshqa korxona patentlagan bo’lsa, sizni faoliyatizni to’xtata oladi
Misol: Apple va The Beatles guruhi o‘rtasidagi sudlashuvlar.
1968-yilda The Beatles o‘zining Apple Corps kompaniyasini ochib, nomni patentlaydi.

1976-yilda Apple Computer (hozirgi Apple) tashkil topadi va nomi tufayli sudga tortiladi.
Oradan yillar o‘tib, 2007-yilda Apple, Apple Corps’ga tegishli barcha huquqlarni sotib olish uchun $500 million to‘laydi.
O‘zbekistonda ham misollar yetarli. Masalan, bugungi kunda yirik tarmoq bo‘lgan EVOS avval “Lavash centr” nomi bilan ishlagan, lekin nomni patentlash imkoni bo‘lmagani sabab rebrending qilgan. Agar bu qadam o‘z vaqtida tashlanmaganida, brendning hozirgi muvaffaqiyati xavf ostida qolishi mumkin edi.

Xulosa: Brend nomingizni imkon qadar tezroq patentlang — bu sizni kelajakdagi yirik xarajatlardan asraydi.
2) Qimmatroq sotish
Brend nomi mahsulotning bozor segmentini belgilashda muhim rol o‘ynaydi.
AQShda o‘tkazilgan mashhur tajriba:
Arzon narxdagi Payless poyabzal brendi soxta “luks” butik — Palessi ochadi.
Xuddi o‘sha poyabzallarni $200–$600 narxda sotishga muvaffaq bo‘lishadi.

Yirik brendlar ham bu strategiyani qo‘llaydi. Toyota, 1980-yillarda AQSh bozorida arzon avtomobil imiji bilan tanilgan. Premium segmentga kirish uchun Lexus brendini yaratadi va LS 400 modeli bilan katta muvaffaqiyatga erishadi.
Xulosa: Kuchli brend nomi mahsulotingiz narxini bir necha barobar oshirishga yordam beradi.
3) Raqobatchilardan ajralib turish
Brend nomi — bu mijozning siz haqingizdagi birinchi taassuroti. U sizni raqobatchilardan ajratib turadi.
Misol: Zara dastlab “Zorba” nomi bilan ochilgan. Yaqinda joylashgan bar bilan nom o‘xshashligi sabab, chalkashliklarni oldini olish uchun nomini “Zara”ga o‘zgartiradi. Bugungi kunda Zara butun dunyoda taniqli brend hisoblanadi.

O‘zbekistonda esa bir-biriga juda o‘xshash nomli dorixonalar, fastfudlar, kiyim-kechak do‘konlari juda ko‘p. Bu esa mijozlarning adashishiga olib keladi.
Xulosa qiladigan bo’lsak, potensial mijozlar aynan nomingiz orqali brendingiz haqida birinchi taassurotni oladi va unga qiziqish bildiradi.
To‘g‘ri ishlab chiqilgan nom brend falsafasi va xarakterini aks ettiradi, kerakli assotsiatsiyalarni yaratadi, xaridorlarni jalb qiladi va ular bilan hissiy aloqa o‘rnatadi.
Brendning reputatsiyasi ham nom ustida qurib boriladi. Kompaniya yoki mahsulot nomiga arzimas narsadek qarash brend qurish yo‘lidagi katta xatolardan biri.